En liten update av dagens bravader.

Jajjemän! Dagen började med jag och Ludde tog en promenix på sjön...när det snöa...och blåste som värst. Men det dog vi minsann inte av!



Nej, det är ingen vit vägg som Ludde står och postar framför. Det där är snöovädret som syns. Så då var det bara att dra på sig rävmössan och pulsa i snön.
Jag har även bakat hälsobröd idag. Blev ovanligt gott för att vara mig, dessutom håller man sig mätt aslänge- Jag som brukar vara hungrig en halvtimme efter jag ätit annars. Fast den där degen smällde jag ihop på stört, men det var en massa ingredienser. Kruskakli, grovt rågmjöl och annat joll. Det blev som det gottigotta brödet på lilla k, fast dom tar ju ett fasligt överpris big time! Därför får hälsobröd ala malin duga. Fast probelmet är ju att jag vill baka MER! Men jag vet inte vad. Är ju så kräsen jag också det det är ju nästan kusligt.
Husmorsarbetet gick vidare med att jag lagade en köttfärsås. Det blev väl bra men nån guldstjärna blev det väl inte, men mamma råkade salta pastan liiiiiite för mycket. Men så klart tyckte jag att det var gott ändå :)
Så nu ska jag läsa en ny bok också, eller har tjuvstartat lite också. Får bli Flickan från ovan den här gången. Även den ska filmatiseras har jag för mig. För att dra handligen lite långt :

Susie Salmon är fjorton år gammal då hon blir våldtagen och mördad på väg hem från skolan. Hennes granne lurar henne till sitt gömställe under marken, ett dödens rum. Hon är hans senaste offer. Från sin utkiksplats i himlen följer hon med medkänsla och växande insikt livet på jorden. Hon kämpar med att acceptera sin död, samtidigt som hon fortfarande klänger sig fast vid de levandes värld. Under många år följer hon mördarens förehavanden och polisens arbete, liksom sin familjs sorgearbete och vindlande öde.

Redigt hemsk den verkar vara då :/

I alla fall tänkte jag bjussa på en till bild av Ludde, eftersom det bara är han som itne säger emot när jag drar fram kameran.


0,5 sekund senare ligger jag på backen och har ont...

Imorgon var det egentligen meningen att jag, mamma och Eva skulle åka en sväng till Bollnäs. Men jag dissade den idén och åker på en roadtrip till Edsbyn istället och hämtar Olov. Hoppas att mitt personbevis kommer imorgon också!

Kommentarer
Postat av: L

Haha.. du är så rolig när du skriver malin! Hoppas du inte slog dig alltför mkt! Kul att ha så mkt tid för bakning, det skulle jag också vilja ha! Jag har några recept jag tror du skulle gilla! ;) ännu ett bröd bland annat! :)

2009-01-21 @ 16:01:10
Postat av: Malin

Vad bra att det uppskattas. Är lite kämpigt emellanåt. Najs, får ta och skicka lite sånna recept då. Så kan jag ta och starta ett bageri här hemma. När var det du hade match här?

2009-01-21 @ 22:48:39
Postat av: L

Förstår de, men du gör det så bra! :) Haha, jag får ta och göra det nåt tag! Den är på lördag, kl 14.00! :)

2009-01-22 @ 07:02:34
Postat av: Bettan

åh jag älskar den boken. den är hemsk men vacker på något sätt.. verkligen läsvärd. jag hoppas allt ära bra med dig! kram

2009-03-31 @ 04:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0