Uppdate vad Malin har hittat på de föregående dagarna (OBS långt)

I förrgår hände inte så mycket. Tror jag i alla fall. Komme rinte riktigt ihåg. Jag tror att jag funderade på att gå en kurs på Nytorp, eller om det var igår. Jag ringde nån tant på Nytorp som var ganska stressad och flummig och det var inte mycket jag fick ur henne. I alla fall skickade hon papper om kursen med mera och en anmälning (vilket jag skickade tillbaka igår om nån kollade på listan före). Så nu får vi se hur det blir med det. Egentligen skulle man skicka med personbevis också, men jag orkade inte gå till polisen. Det får jag ta i veckan i stället :)
Dessutom har jag lärt Ludde ett par trick nu:

• Sitta
• Ligga
• Stanna
• Rulla runt
• Vacker tass
• High-five
• Dansa (nästan)
• Öppna dörrar (fast det har han lärt sig själv
• Laga mat åt två personer...NOT.

Igår var jag till Gävle och tittade på när Helena tog sjuksköterskeexamen. Det var en väldigt stor kyka med mycket eko. Kommer att ladda upp bilder sen. Men den där jävla kameran tog slut på batteri precis när Helena skulle ta emot son brosch. Jävla skitkamera! Jag hann i alla fall ta kort på Maria, Pappa, Mamma, Olov, Jon och en suddig ivägshvissande Helena. När alla sjuksystrar kom in så gick dom...nej, halvsprang dom. Jag tror ingen hann se riktigt eller knäppa några bilder. Egentligen ska dom väl gå som på luciatåg, som Jon sa. Därav fick jag bara några suddiga sträck när jag knäppte på Helena. Det var också världens längsta program. Fast ett bra sådant. Det var nån tjej som sjöng så fin. Först "himlen är oskyldigt blå" och sen en slow-version ab "the final countdown". Sen var det en ståupp-komiker på plats där som drog ett par skämt. Jag kommer inte rikitgt ihåg vad det var för skämt, men jag kommer ihåg att jag skrattade. Jag
skrattade dock inte lika mycket som när en av lärarna höll sitt tal och pratade om olika journaler som hade skrivits fel. Exempelvis: Patienten sköts av doktor *blablabla*. och "Kräkningarna försvann på eftermiddagen. Likaså maken." "Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19" "Patienten har bedömts som osammanhängande. "
I alla fall var den en av de roligaste dagarna i mitt liv. Sen efter hela tillställningen åkte vi till Valbo för att fylla på mat.
Jag, Olov, pappa, mamma, Jon, Helena och Maria åt på ett hak. Jag tog samma som pappa, vilket då blev pepparbiff med stek potatis :) Mycket gott och vääääldigt trevligt med allt dessa folk. Efter det bar det av på lite shopping, jag köpte ett par jeans pch ett helnajs kofta på gina. Sen sprang vi runt i en massa affärer men shoppade inget. Det var även ovanligt lite folk ute på Valbo. Var max 2 pers i varje butik (förutom alla vi då).
Efter det åkte vi hem och Ludde blev jätteglad och höll på vifta på svansen konstant i 10 minuter. Sen blev det att kolla på Lets Dance.

Idag har jag inte gjort mycket. Har varit ute på sjön med Olov och Ludde och åkt skirdskor. Vinglig som Bambi men det var jättekul. Konsekvensen av det blev ömma fötter och ont i ryggen. Men det är det värt!
Jag har lagat inbakad fläskfilé med mamma. Blev super!
Nu tittar jag på filmen Taken. Den verkar vara bra, men jag har inte hunnit kollat så mkt eftersom jag sitter och skriver här samtidigt. Nu ska jag smälla i mig lite marabou och jordnötsringar innan skrivkrampen infinner sig :)

Kommentarer
Postat av: L

Vad du är duktig på att orka skriva vännen! Jag är imponerad! Kul, kul att läsa! :) Hoppas du får en fin, fin dag idag! :)

2009-01-18 @ 02:33:50
Postat av: Malin

Hehe, ja det var väl inte så välskrivet. Fatta vad words stavningshjälp hade betalat sig vid det här laget. Men det som jag är mest förvånad är inte min stavning eller konstigt formulerade meningar, utan vad sent du skrev den här kommentaren! :O Har du blivit som jag - en nattuggla? ;)

2009-01-18 @ 18:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0