Min första dag på bloggen.

Det är hiskeligt svårt hur man bästa ska göra en rivstart på en blogg. Så då tar jag väl tillfället i akt att vara lite egocentrisk och skriva om min dag.
Klockan nångång igår tänkte jag ta mig i kragen och göra en egen blogg. Alla andra tycks ju ha en så då måste jag ju också ha en...förr eller senare. Jag gav efter för grupptrycket! Dagen/morgonen började med att jag hade extremt svårt att sova. Somnade väl vid 3 tiden, kändes det som i alla fall. Vaknade sedan av att lill plutten började gnaga på sitt ben (inte hans eget ben, utan ett tugg-ben) och det är så in i bomben irriterande att jag inte kunde sova längre. Ibland tror jag faktiskt att han gör det på ren jävelskap. Dagen rullade på och jag tog den sedvanliga morgon...eller tja, eftermiddagspromenaden med Ludde. Faktiskt så träffade jag på en trevligt äldre herre ute i skogarna. Vi kom in på allt mellan blandraser och tillsatser i maten och tLudde blev kompis med honom. Han var en väldigt pratglad herre. Kanske ska gå samma väg imorgon och se hur han har det. (Shit, stalker-varning, Malin!)
Sen bar det av ut i ladugården där Ludde lekte hudterapeut som vanligt. Han gick runt och tättade kalvarna och tvättade kornas fötter (det är sant!). Av av ko-skitslukt var jag tvungen att tvätta honom som vanligt, så nu luktar han mumma. Nu har jag nyss ätit kalopps och Ludde står bredvid och beundrar mig... Eller han står och tok-piper med sin leksak för att få lite uppmärksamhet.



Tiden går fort. Här är Ludde cirka tolv veckor.



Det här var i höstas. Då han var cirka 7 månade eller så. Nu är han nääästan 9 månader.

Kommentarer
Postat av: L

Härligt Malin! Ser framemot att följa dig här! :D Som jag väntat på att du skulle ge med dig och skaffa en blogg! :)

2009-01-13 @ 22:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0